Cours reprenant les documents relatifs au tutorat

Présentation des différents intervenants de la journée d'accueil du 13 septembre 2022


  1. Contemporary management pillars : 5h (OST, FAYOL, TAYLOR, FORD, TOYOTA, …)
  2. Human resources management : 10h (different staff categories, participating management, cooperative, self-gouvernance, evaluation and remuneration, …, well-being at work)
  3. International management : 15h (leadership, strategic thinking, how to communicate well, work delegation, problem and conflict solving, decision making, reporting)
==> according to course progress

 

  1. Economie : 10h (place de l’entreprise dans une économie de marché >< économie planifiée, circuit économique, mécanismes du marché + calculs d’élasticité, concurrence, cycle de vie d’un produit, inflation et politique monétaire)
  2. Organisation structurelle de l’entreprise : 12h (Fonctions, Marketing, Business Model durable, Business Plan, analyse SWOT)
  3. Stratégies d’entreprise : 10h (dont innovation, notions de durabilité, fonctionnalité et calculs de ratios pour analyser la rentabilité d’une entreprise)

Titulaires : Terence Jaumain - Gaëtan Naizy - Julie Lenaerts

"Electronique appliquée et traitement des signaux 2" de 2e bac biotechnique.

aop_montages2020long.pdfaop_montages2020long.pdf

Espace réservé aux étudiants ICT qui désirent participer au Cyber Security Challenge

Eligibility

Only students of Belgian Academic Institutions can join in the qualifiers and finals. Participants must be 18 years of age; if you or a member of your team has not reached that age, please contact us before registering. 

In order to participate in the finals, the team must include students that will obtain a professional Bachelor Degree or an academic Master Degree within 6 months of the Cyber Security Challenge Belgium's finals. 

Your team does not qualify for the finals but was part of the Top 10 teams in the Qualifiers round? We will not forget you, and you will receive something special to congratulate you on that performance.